UNBOSS – intro: kommentarer udbedes!

Jeg har prøvet en ny form med at lave en “animeret” video som på seks minutter fortæller hvad essensen i UNBOSS er. Ikke så let for en nybegynder, men prøv at se resultatet. Jeg ved godt at videoen ikke er teknisk perfekt, men kommer budskabet (hvad er UNBOSS?) frem?

YouTube-forhåndsvisningsbillede

Hører meget gerne dine kommentarer, og hvis du synes at videoen er værd at kigge på, så spred den!

Lars

7 kommentarer til “UNBOSS – intro: kommentarer udbedes!”

  1. Robert Piil

    Det kan ikke gøres meget bedre. Enkelt, overskueligt og letforståeligt.

    På det tekniske plan, kunne det måske være en idé at skrive meget langsommere, og så speede hastigheden på billedesiden op efterfølgende. Det tror jeg vil give en roligere, og samtidig mere dynamisk billedeside.

  2. John nielsen

    Princippet er supergodt. Det kræver dog et firma med stabil jævn eller voksende medarbejder skare. Og så må man se i øjnene at ikke alle ønsker friheden og ikke alle kan administrere friheden. Som en medarbejder engang sagde til mig da jeg bad hende udføre en opgave. Kan du ikke sige skal?? Men prinsippet om fun på arbejdet har jeg altid brugt. Kan man lave en god stemning er produktiviteten fordoblet og folk er alligevel ikke trætte når de går hjem. Man skal dog påregne at glade mennesker er kreative og finder alle mulige gode måder at gøre tingende på. Husk at gi rum for det. Der skal også være plads til de gode arbejdere som uden kny bare laver det de skal men ikke andet. De skal have skulderklap istedet for sjov. Tillad mig at sige at du har for mand øh. Tag lyden om. Man tror jo det er Ritts bror :-)

  3. Jeanette Bjerrum Møller

    Hej,

    Jeg synes, at det er en fin video med et godt budskab;, måske den skulle visualiseres med eksempler og billeder.

    Men selve ideen med at gå fra det traditionelle paradigme til et mere modernede paradigme er super. Det er vejen fra ledelsesmæssigt, at gå fra den traditionelle produktionsstruktur til en spaghettistruktur, hvor medarbejderne og kunderne er i centrum.
    Hvis virksomhederne ser medarbejderne som partnere i virksomheden, giver det mulighed for, at skabe kreative og motiverede medarbejdere, hvilket giver flere synergi i virksomheden. Hvis det ses i henhold til de forskellige motivationsteorier, kommer man væk fra kun at have medarbejdere på vedligeholdelsesniveauet men kommer også op på motivationsniveauet for den enkelte og for medarbejderne. Jeg synes, at Kolind Kuren har beskrevet det rigtige godt og alle dens antagelser, paradigmer og teorier mener jeg er godt at kombinere med flere forskellige kommunikationsteorier, hvor det nye paradigme er at have fokus på processer og deltagere i kommmunikationen kontra det hidtidige, hvor der var fokus på struktur og modtagere. Hvordan ser Lars Kolind på det nye kommunikationsparadigme?

  4. Anne Mette Holstein

    Kære Lars er du inspireret af dette link på you tube…??? prøv at kig det!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

  5. Frank Calberg

    Super tiltag at prøve andre metoder / teknologier af. Da jeg kiggede på / lyttede til videoklippet, du har udviklet, kom jeg til at tænke på https://www.khanacademy.org/, som, jeg synes, skaber høj værdi. Med Anne Mette er jeg også enig i, at RSA Animate videoerne er innovative.

  6. Søren Maigaard

    Kære Lars
    Jeg har med stor interesse hørt dine videoer omkring “sagen over profit”

    Vi skal lave en times danseundervisning hos HTH køkkener i Aalborg, så du kan vist godt tale om en slags konkret bevægelse i denne sammenhæng. Da jeg kiggede på HTH`s hjemmeside blev jeg forundret over ikke at kunne se nogen egentlig strategi /vision for HTH køkkener.
    f.eks. Husets Hjerterum. Vejen til mandens hjerte går gennem hans mave. Vi indretter jeres nye køkken med hjerte og fornuft. Jeg mener hvordan skiller HTH køkkener sig ud fra alle de andre køkkenproducenter. Det er i husets køkken det hele starter Lad os samle dine centrale køkkenelementer med et godt hjerte.
    Husk at danse den 29. april så du også holder dig selv i bevægelse og kommer igang med at danse.
    Mange kærlige dansehilsener
    Søren Maigaard
    Mobil:22843098
    Der skal to til en tango.

  7. Kenny Bech

    Fin ide at visualisere med tegninger undervejs, men jeg synes der er for langt til pointen… Du præsenterer principperne i Unboss og sætter dem op ift. Det klassiske Boss-scenarie. Fint. Men jeg synes det afgørende er den EFFEKT unboss har på en organisation. Jeg tror det vil peppe videoen op og give den en bredere appel, hvis du i stedet tager udgangspunkt i nogle af de problemer, som konventionelle organisationer skaber….og så viser hvordan en unboss-tilgang vil skabe fantastiske resultater.

    Med forsinket TAK for en fantastisk inspirerende bog!…

Skriv en kommentar

Current day month ye@r *

Have you been a Scout or Girl Guide?

Vis resultat

Abonnement

Din e-mail:  

RSS feed

Du kan abonnere på mine blogindlæg, vha. RSS. (Hvad er RSS?)

 Mit RSS feed

Sådan fungerer bloggen

Bloggen er et forum for debat og inspiration. Den er et virtuelt torv, hvor vi kan mødes og blive klogere. For tiden omkring 400 personer hver eneste dag. Lars Kolind skriver et indlæg en eller flere gange om ugen og alle er velkomne til at kommentere. Helst med dit rigtige navn og ikke under pseudonym. Kolind kan ikke svare på alle kommentarer, men meningen er jo også at alle skal inspirere hinanden. Hver blog-post tilhører en eller flere kategorier og vil du læse alle indlæg i en bestemt kategori, trykker du blot på kategoriens navn. Du kan også søge på alle indlæg, hvor et bestemt ord forekommer, f.eks. bureaukrati. Du kan læse og skrive kommentarer ved at klikke på ”kommentarer” under blogposten.

Sådan får du fat i Kolind Kuren

Din boghandler har den. Du kan også bestille bogen online, f.eks. hos Jyllands Postens Forlag, SAXO eller en anden online boghandel. Vil du købe et større antal bøger, f.eks. til alle medarbejdere eller til leder-gruppen kan du kontakte jyllandspostensforlag@jp.dk.

Den originale amerikanske udgave, The Second Cycle – Winning the War on Bureaucracy, er udgivet af Wharton School Publishing i samarbejde med F.T. Prentice Hall Pearsons forlag. Du kan få fat I den og andre sprogversioner på f.eks. www.amazon.com.