Innovationens ABC

innovationens, oms.pdf, page 1 @ Preflight (2)

Trine Nielsen har skrevet en “begynderbog” i innovation (det må være derfor den kaldes ABC). Det er hun kommet godt fra med mange eksempler og gode forklaringer på de begreber man bruger, når man taler om innovation.

Man bliver ikke ekspert i innovation af at læse bogen, men man får en god indføring og dermed forhåbentlig lyst til at læse mere om de enkelte emner. Bogen dækker bredt; det eneste jeg mangler, er mere om hvordan man bruger sociale medier på Internettet til at inddrage kunder, leverandører, brugere og medarbejdere i innovationsprocessen. Men det kommer måske med i næste udgave?

Bogen er udgivet på Gyldendal Business og koster 250 kr.

2 kommentarer til “Innovationens ABC”

  1. Frank Calberg

    Hvad er overvejelserne bag ikke at inkludere de aspekter, du nævner, i bogen?

  2. lars haahr

    Lars, tak for dine superindspark, – det ville være super om du kunne indsætte en socialmedia ‘dele’-funktion på dine blogpost, – twitter, facebook, etc

Skriv en kommentar

Current day month ye@r *

Have you been a Scout or Girl Guide?

Vis resultat

Abonnement

Din e-mail:  

RSS feed

Du kan abonnere på mine blogindlæg, vha. RSS. (Hvad er RSS?)

 Mit RSS feed

Sådan fungerer bloggen

Bloggen er et forum for debat og inspiration. Den er et virtuelt torv, hvor vi kan mødes og blive klogere. For tiden omkring 400 personer hver eneste dag. Lars Kolind skriver et indlæg en eller flere gange om ugen og alle er velkomne til at kommentere. Helst med dit rigtige navn og ikke under pseudonym. Kolind kan ikke svare på alle kommentarer, men meningen er jo også at alle skal inspirere hinanden. Hver blog-post tilhører en eller flere kategorier og vil du læse alle indlæg i en bestemt kategori, trykker du blot på kategoriens navn. Du kan også søge på alle indlæg, hvor et bestemt ord forekommer, f.eks. bureaukrati. Du kan læse og skrive kommentarer ved at klikke på ”kommentarer” under blogposten.

Sådan får du fat i Kolind Kuren

Din boghandler har den. Du kan også bestille bogen online, f.eks. hos Jyllands Postens Forlag, SAXO eller en anden online boghandel. Vil du købe et større antal bøger, f.eks. til alle medarbejdere eller til leder-gruppen kan du kontakte jyllandspostensforlag@jp.dk.

Den originale amerikanske udgave, The Second Cycle – Winning the War on Bureaucracy, er udgivet af Wharton School Publishing i samarbejde med F.T. Prentice Hall Pearsons forlag. Du kan få fat I den og andre sprogversioner på f.eks. www.amazon.com.