Markedskommunikation

Det dejlige ved en lærebog er at den normalt er systematisk, pædagogisk, afbalanceret og ordentlig. Det er ord jeg synes at man kan hæfte på henrik Lindbergs nye bog: markedskommunikation – videregående uddannelser, som netop er udkommet på Academica – Gyldendals lærebogsforlag. Der er sikkert skrevet bøger der er både mere underholdende og mere provokerende, men hvis du vil have en ordentlig og systematisk gennemgang af hvordan du kan kommunikere med dine kunder, så er bogen her. 475 kr. er mange penge, men du får værdi for pengene!

Vil du vide mere, så har bogen sin egen hjemmeside: http://www.markedskommunikation.academica.dk/

markedskommunikation

Skulle jeg kritisere noget, ville det være at de nye sociale medier ikke rigtigt har vundet indpas. Men det kan du jo kompensere for bl.a. ved at følge med på denne blog…

En kommentar til “Markedskommunikation”

  1. Stephan E

    Lars

    Ved gennemgang på websitet som tilhører borgen, så virker det som næsten 100% reklame/outbound og meget lidt relation, 1:1 og slet intet produkt digitalisering/individualisering.

    I en tid hvor alle råber, nytter det ikke at råbe højere.

    I en tid hvor produkter kopieres og priskonkurrencen intensiveres løber de traditionelle generiske strategier tør.

    Kundedimensionen er den eneste som ser ud til at kunne levere holdbare startegier – og så nytter det ikke noget at “angribe” sine kunder med mere og mere spam / attention kommunikation.

    Omkring sociale medier, så var det måske på tide at man påbegyndte en seriøs diskussion af konsekvenserne af at gøre mennesker transparanter overfor interesserne.

    Vi er efter min mening nødtunvget til at flytte kontrollen til den enkelte borger, så man ikke KAN profilere. Alternativet er at bevidne både demokratiet og de frie markeder undermineres af denne tendens til profilering og det voksende stadigt mere negativt virkende kommunikationstryk.

    Mit forbillede er det man kalder fransk diskretion omsat til digital form. Dvs. at man skifter fra at være anmassende til at være tilgængelig uden at blive invasiv.

Skriv en kommentar

Current day month ye@r *

Have you been a Scout or Girl Guide?

Vis resultat

Abonnement

Din e-mail:  

RSS feed

Du kan abonnere på mine blogindlæg, vha. RSS. (Hvad er RSS?)

 Mit RSS feed

Sådan fungerer bloggen

Bloggen er et forum for debat og inspiration. Den er et virtuelt torv, hvor vi kan mødes og blive klogere. For tiden omkring 400 personer hver eneste dag. Lars Kolind skriver et indlæg en eller flere gange om ugen og alle er velkomne til at kommentere. Helst med dit rigtige navn og ikke under pseudonym. Kolind kan ikke svare på alle kommentarer, men meningen er jo også at alle skal inspirere hinanden. Hver blog-post tilhører en eller flere kategorier og vil du læse alle indlæg i en bestemt kategori, trykker du blot på kategoriens navn. Du kan også søge på alle indlæg, hvor et bestemt ord forekommer, f.eks. bureaukrati. Du kan læse og skrive kommentarer ved at klikke på ”kommentarer” under blogposten.

Sådan får du fat i Kolind Kuren

Din boghandler har den. Du kan også bestille bogen online, f.eks. hos Jyllands Postens Forlag, SAXO eller en anden online boghandel. Vil du købe et større antal bøger, f.eks. til alle medarbejdere eller til leder-gruppen kan du kontakte jyllandspostensforlag@jp.dk.

Den originale amerikanske udgave, The Second Cycle – Winning the War on Bureaucracy, er udgivet af Wharton School Publishing i samarbejde med F.T. Prentice Hall Pearsons forlag. Du kan få fat I den og andre sprogversioner på f.eks. www.amazon.com.